BlogRankers.com Allmänt Blog Toplist Blogglista.se bloggping Bloggtoppen.se Bloggrank.se BloggRegistret.se

måndag 26 januari 2009

Boktips: Pojken som kallades det

Pojken som kallades det. Av:Dave Pelzer

Det här är en otroligt gripande sann historia om en pojkes kamp att överleva. Författaren är den pojken som skriver om sin tuffa barndom.
Boken handlade om en helt vanlig pojke som tillhörde en helt vanlig familj, utåt sett. Men innanför väggarna blev pojken torterad, både psykiskt och fysiskt av sin egen mamma. Han tvingades att rengöra huset och sova i källaren. Pojkens bröder låtsades som om han inte fanns och hans pappa orkade inte bry sig. Pojken fick ingen mat hemma och började därför stjäla mat av sina klasskamrater. Därmed blev han utstött i skolan med. Pojken som kallades Det.
Det går inte att läsa denna bok oberört, man blir tagen och hjärtat dras till en hård klump. Trots att det är psykiskt svårt att läsa boken är den fantastisk och absolut läsvärd!

4 kommentarer:

  1. Usch jag har läst den boken 2 ggr. Mådde lika illa bägge gångerna..men det är verkligen viktigt att läsa och veta att det faktiskt finns folk som råkar illa ut på det viset..

    SvaraRadera
  2. Aldrigt grinat så mycket som när jag läste de där böckerna :(

    SvaraRadera
  3. den boken har jag läst och alla andra delar med på den, mkt känslosam bok!

    SvaraRadera
  4. Jag läste den första gången när jag fick i högstadiet.
    Boken tog helt över mitt tänk, och för några få sekunder så trodde jag att jag var med i boken.
    Otroligt hemsk, går absolut inte att läsa utan att få en rysande känsla i kroppen!!
    Har säkert läst den 10 gånger!

    SvaraRadera